czwartek, 16 lutego 2012

Ciasto marchewkowe

Dokładnie w Walentynki wpadłam na pomysł by upiec coś dla rodzinki. W 90% przypadków gdy wpadam do kuchni kończy się to pieczeniem ciastek, ciasteczek, babeczek. Ciasta piekę bardzo rzadko, dlatego, że zdarzyło mi się parę razy stworzyć dorodne zakalce :), a zwyczajnie nie lubię marnować produktów. Tego dnia stwierdziłam, że zaryzykuję. Przepis znalazłam na moim ukochanym blogu kulinarnym justmydelicious.com Za każdym razem gdy odwiedzam ten blog prowadzony przez sympatyczną, utalentowaną i wyjątkowo kreatywną Paulę przenoszę się w kulinarną bajkę. Koniecznie odwiedźcie jej blog jeśli jeszcze tego nie zrobiliście. Ale do rzeczy! Już kiedyś zdarzyło mi się upiec ciasto marchewkowe, ale korzystałam z innego przepisu również znalezionego w sieci. Niestety była to kompletna klapa! Ten przepis jest łatwy, szybki i niedrogi! Ciasto wyszło rewelacyjne! Smakowite! Urosło tak wysoko,że musiałam ściąć czubek by móc je ładnie udekorować.


Składniki na ciasto marchewkowe: 

  • 4 jajka
  • 2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki startej na dużych oczkach marchwi
W składzie Paula podaje również cynamonowe kryształki, ale że takowych nie posiadałam więc je ominęłam. Zmieniłam również ilość cukru, dodałam ok 1,5 szklanki.
Wykonanie:
Jajka ubijamy z cukrem. Dodajemy resztę składników i wlewamy do wcześniej natłuszczonej formy. Pieczemy w 180C przez ok 45 minut. Sami stwierdzicie czy ciasto jest już odpowiednio upieczone.

Składniki na polewę:
  • 3 naturalne serki bieluch
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny
Serki mieszamy z cukrem. Żelatynę rozpuszczamy w kubku z odrobiną gorącej wody, a następnie dodajemy do  serków energicznie mieszając, aż masa będzie jednolita. Wkładamy  do lodówki, jak już stężeje oblewamy nią upieczone i ostudzone ciasto. Sam wierzch ciasta można posypać startą marchewką.

Moje prezentowało się tak:



2 komentarze:

  1. to ciasto wygląda pieknie. uwielbiam marchewkowe ciasta, szkoda ze na mieszkaniu, które wynajmuję piekarnik jest popsuty, jednak jak się przeprowadze pod koniec roku to na bank twoj przepis wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) jest naprawdę smaczne i łatwe. Ja od 2 dni
      jestem w Norwegii u narzeczonego i tu póki co też nie mamy piekarnika a chętnie bym coś upiekła :)

      Usuń